Tags

, , , , , , ,

22.mai.2011

22 mai 2011 027b copy22 mai 2011 034 copy 21.05.11 (28) copy22 mai 2011 043 copy      21.05.11 (50) copy

Ultima poza e un aranjament simplu facut in 2 minute. Am  iarba de 3 luni jumate si inca mai tine🙂 pacat ca nu prinde radacini, sau cine stie🙂 speranta moare ultima, nu?!

O da si ce sa zic de Aleum – civa aveam si eu in gradina da vorba acea , varianta mica iar eu ii spuneam arpagic olandez:) pt ca de acol l-am luat pentru mama ca suvenit. Acum sper sa reusesc sa iau samanta si de la cel mare, iar peste 3 ani sa am vre-o 4 tufe:) , cica asa am citit (dupa primi 3 ani poti sa desparti tuga, cu un calcul am eu 2 tufe peste 3 ani le dublez🙂 Asta daca reusesc cu samantele) .Am aflat chiesti interesante despre Aleum, nu prea stiam mare lucru despre ea dar pentru toate exista un inceput🙂

Allium schoenoprasum – in latina  sau  Arpagic, ceapa ciorii, arpagic domnesc – in romaneste, este iarba aromatica cu gustul intre ceapa si usturoi 

Recolta si conservare
Taiati frunzele la 3 cm de sol. Cu cat il taiati cu atat dau frunze noi si se inmulteste.
Florile sant comestibile si decorative in farfurie, dar se pot usca si utiliza impreuna cu alte flori in buchetele seci.

Proprietati
Bogata in vitamina A si C, excitanta si diuretica.

sursa aici

Nu vreau sa ma abtin sa nu pun urmatoare poza, mai ales ca am primit acordul celor din ea, deci nu am sa folosesc nici un blur sau ceva de genul acesta. Doar ei asa frumosi cum sunt.🙂

 Alte arj. cu aleum  aici